Plângeri și dreptul de retragere

Retragerea din acord de către consumatori

  • Dacă sunteți consumator și ați comandat produse de pe acest site, aveți opțiunea de a returna produsele în termen de 14 zile de la data primirii expedierii, fără a indica vreun motiv, așa cum este detaliat în Termenii și Condițiile de utilizare a magazinului online Syngenta România. Puteți face o cerere prin e-mail la adresa comenzi.online@syngenta.com
  • Având în vedere natura produselor comercializate pe acest site, este posibil să fie necesare îndeplinirea anumitor condiții pentru ca dreptul de retragere să fie aplicabil (cum ar fi ca pachetul să nu fi fost deschis la livrare)
  • Așteptați să vă contactăm pentru a aranja detaliile legate de livrarea bunurilor, inclusiv adresa la care ar trebui să fie livrat produsul.
  • Să ne trimiteți produsul, ținând cont de faptul că unele dintre produsele pe care le vindem sunt mărfuri periculoase și necesită organizarea unui transport special, marcarea și securizarea expedierii. Pentru a verifica dacă un anumit produs este periculos, vă rugăm să verificați fișa de date de securitate a acestuia, pe care o găsiți în descrierea fiecărui produs din Magazinul nostru.
  • După primirea transportului, produsele vor fi verificate de către angajații depozitului nostru. După acceptarea produselor în stocul nostru, va fi generată o corecție a facturii și vă vom rambursa suma prin același canal de plată pe care l-ați selectat în timpul comenzii.

Reclamații

  • Toate Produsele disponibile în Magazin, în special produsele de protecție a plantelor, trebuie să fie utilizate în conformitate cu eticheta acestora și cu instrucțiunile de utilizare furnizate, inclusiv sub forma recomandărilor producătorului. Vânzătorul nu este răspunzător față de Utilizator în cazul oricărei neconformități sau defecte a Produselor achiziționate de pe Magazin apărute ca urmare a neutilizării de către Utilizator a acestor produse în conformitate cu eticheta / instrucțiunile de utilizare / recomandările acestora.
  • Vânzătorul este răspunzător față de Utilizator pentru neconformitatea produsului cu contractul în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la vânzarea de bunuri.
  • Vânzătorul este răspunzător față de Utilizator în cazul în care Produsul vândut prezintă un defect (garanție pentru vicii)în condițiile Codului civil român (în special articolele 1707-1718 și 2531 din acesta)
  • O reclamație poate fi depusă de către Utilizator contactand echipa Syngenta via e-mail comenzi.online@syngenta.com.
  • Vânzătorul ia în considerare reclamația în termen de 14 zile de la data primirii acesteia. În caz de îndoială, Vânzătorul are dreptul de a solicita informații suplimentare.
  • O reclamație depusă trebuie să includă:
    1. Date care să permită identificarea Utilizatorului (numele și prenumele sau denumirea societății, adresa de reședință sau adresa sediului social și adresa de e-mail);
    2. obiectul reclamației;
    3. indicarea numărului de cont bancar al utilizatorului, în care vânzătorul poate efectua o plată către utilizator,
    4. documente fotografice,
    5. indicarea perioadei la care se referă reclamația,
    6. indicarea circumstanțelor și a dovezilor care justifică depunerea reclamației;
    7. măsura corectivă solicitată: repararea, înlocuirea, reducerea proporțională a prețului sau rezilierea contractului. Adoptarea măsurii exacte solicitate nu este neapărat posibilă decât dacă sunt îndeplinite anumite condiții, astfel cum sunt detaliate în prezentul document. În special, de regulă, având în vedere natura produselor, vânzătorul va lua ca măsuri corective, ținând cont de toate circumstanțele, fie înlocuirea sau înlocuirea bunurilor, fie rambursarea parțială sau totală a prețului plătit.
  • La cererea Vânzătorului, Utilizatorul este obligat să pună la dispoziția Vânzătorului produsul în locul în care se află produsul, pentru ca reprezentantul Vânzătorului să analizeze legitimitatea reclamației formulate de Utilizator.
  • În cazul unei reclamații acceptate, măsura corectivă va fi luată de către Vânzător în termen de 15 zile de la primirea reclamației în cazul consumatorilor și în termen de 30 de zile în cazul cumpărătorilor care sunt profesioniști.
  • În caz de reparație (dacă este posibil), înlocuire sau reziliere a contractului, utilizatorul este obligat să returneze produsul defect vânzătorului la următoarea adresă: [...]. În cazul unui Utilizator care este consumator, costul livrării Produsului este suportat de Vânzător; în cazul unui Utilizator care nu este consumator, costul livrării este suportat de Utilizator. Cu toate acestea, vă rugăm să rețineți că se pot aplica și alte reguli, în funcție de natura produsului (cum ar fi cazul produselor fitosanitare care au fost deschise sau al produselor periculoase, caz în care Utilizatorul va pune Produsul la dispoziția Vânzătorului la locul unde se află Produsul, după cum a fost specificat de către Utilizator).
  • Vă informăm că la adresa http://ec.europa.eu/consumers/odr/ există o platformă pentru un sistem de soluționare online a litigiilor pentru contractele la distanță încheiate între consumatori și profesioniști. Platforma este un punct de acces pentru consumatorii și profesioniștii care doresc să utilizeze soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum privind tranzacțiile online. De asemenea, un consumator are dreptul de a soluționa orice litigiu rezultat în urma achiziționării produselor vândute de către Vânzător pe acest site prin depunerea reclamației sale la Departamentul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din România (https://anpc.ro/formular-sal-anpc/).